قیمت خودرو صفر داخلی روز دوشنبه، 19دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو همچنان پرنوسان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و محصولات مختلف در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 141 که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان افزایش را تجربه کرد و هم‌اکنون در قیمت 284 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 111 نیز پنج میلیون تومان گران شد و امروز در نرخ 298 میلیون تومان عرضه می‌شود.

ارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بود، طی چند روز گذشته روند نزولی به خود گرفت. این خودرو با پنج میلیون تومان افزایش قیمت امروز به نرخ 725 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات، امروز دوباره پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و در محدوده قیمتی 755 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

دنا معمولی هم امروز در قیمت 590 میلیون تومان ثابت ماند.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با قیمت 620 میلیون تومان در بازار خودرو کشور معامله شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در محدوده 299 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه شده بود، حالا هشت میلیون تومان گران شد و 453 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ ۵ این مدل پژو پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در نرخ 490 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

کوییک که جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. این خودرو با پنج ملیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، به 304 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: علت کاهش قیمت خودرو در روزهای گذشته، نوسانات نرخ دلار در کشور بود.

او افزود: نمایشگاه‌داران و اتحادیه‌ها معتقدند که نبض بازار خودرو به‌دست افرادی افتاده است که در بورس کالا مشغول به خرید خودرو شده‌اند و این خودروها را با قیمتی گزاف وارد بازار آزاد می‌کنند. عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند اقدام مناسبی باشد و بازار را به تعادل برساند، اما با این روشی که خودرو در این بازار سرمایه عرضه می‌شود، هیچ کمکی به بهبود وضعیت بازار نخواهد کرد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اگر عرضه خودروسازان در بورس کالا افزایش یابد، قیمت خودرو نیز نزدیک به قیمت کارخانه می‌شود. اما به دلیل برخی از بازارسازی‌ها در فرآیند خرید خودرو در این محیط، این اتفاق محقق نمی‌شود.