وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

وام قرض الحسنه فوری 50 میلیون تومانی با اقساط 2 میلیونی | دریافت وام قرض الحسنه بدون درصد با تحویل 3 روزه

به گزارش رده، متقاضیان وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی بانک تجارت باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه افتتاح کرده باشند. ضمنا حداقل باید سه ماه از مدت زمان افتتاح حساب آن‌ها گذشته باشد تا بتوانند برای این تسهیلات درخواست بدهند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و تنها 4 درصد کارمزد به آن تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز 24 ماه اعلام شده است. افرادی که مدارک و شرایط لازم برای دریافت این وام را دارند، باید ضامن معتبر هم به بانک ارائه دهند. لازم به ذکر است متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند امتیاز این تسهیلات را به بستگان درجه یک خود منتقل کنند.

با توجه به مبلغ وام، میزان کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 2 میلیون و 171 هزار و 246 تومان است. کل سود تسهیلات، 2 میلیون و 109 هزار و 907 تومان و مجموع رقم وام و سود آن، 52 میلیون و 159 هزار و 907 تومان خواهد بود.

دیگر وام ها و طرح های تسهیلاتی بانک تجارت

بانک تجارت علاوه بر ارائه این طرح تسهیلاتی، در قالب طرح‌های زوج مهر، کریمان، پویا برتر و سفیران سلامت هم به متقاضیان دریافت وام خدمت رسانی می‌کند.

این مجموعه در خصوص پرداخت تسهیلات تکمیلی نیز به مشتریان واجد شرایط خدمات لازم را ارائه می‌دهد. در همین راستا و براساس آخرین گزارش روابط عمومی این مجموعه، تا پایان آبان ماه سال جاری بالغ بر 99 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و 68 هزار فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

در پی ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام و همچنین سپرده‌گذاری بدون سود برای دریافت تسهیلات، عملکرد بانک‌ها در این راستا و رعایت این بخشنامه مورد بررسی قرار گرفته که در این گزارش به طور نمونه شرایط وام‌دهی از سوی بانک ایران زمین و چگونگی برخورد این بانک با بخشنامه مربوطه رصد شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک ایران زمین، این بانک برای پرداخت تسهیلات خرد، مبلغی از وام را بلوکه نمی‌کند اما بر اساس میانگین حساب و سپره‌گذاری وام می‌دهد.

در این بین، مسئول اعتبارات یکی از شعب این بانک می‌گوید که باید حداقل طی سه ماه معدل یا میانگین حساب ایجاد کنید تا بتوانید چهار برابر مبلغ آن میانگین، وام بگیرید.

شعبه دیگر این بانک نیز شرط پرداخت تسهیلات را بررسی میانگین شش ماهه اعلام می‌کند که برای ۵۰ میلیون تومان یک ضامن رسمی کفایت می‌کند. اما هر چه مبلغ وام بیشتر شود، بر تعداد ضامن نیز افزوده می‌شود و برای یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی باید دو تا سه ضامن معرفی کرد.

علاوه بر این، طبق اعلام مسئول اعتبارات شعبه دیگری از بانک ایران زمین، برای دریافت ۵۰ میلیون تومان باید ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان طی حداقل چهار ماه سپرده کرد.

همچنین، مشاهدات از شعبه دیگری از این بانک نشان می‌دهد که از این شعبه می‌توان تا دو برابر میانگین حساب یکساله وام گرفت.

مسئول شعبه دیگری از بانک ایران زمین نیز می‌گوید که باید طی شش ماه حدود ۱۰۰ میلیون تومان در بانک سپرده و میانگین حساب ایجاد کرد تا بتوان وام گرفت.

از سوی دیگر، مسئول اعتبارات یک شعبه دیگر از بانک ایران زمین هم دو شرط پرداخت تسهیلات را ایجاد میانگین حساب و سپرده‌گذاری بلند مدت اعلام می‌کند و می‌گوید برای یک وام ۵۰ میلیونی باید طی ۳ تا ۴ ماه ۲۰۰ میلیون تومان میانگین حساب داشته باشید.

پرداخت تسهیلات از طریق سپرده‌گذاری بلند مدت نیز به این صورت است که ۶۰ درصد از سپرده را می‌توان وام با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه گرفت و سپرده متقاضی ضامن وام خواهدبود و اگر نخواهید سپرده شما بلوکه شود، سود ۱۴ درصدی به آن تعلق می‌گیرد.

این در حالی است که براساس اعلام بانک مرکزی، در سال جاری نباید وثیقه وامی سپرده یا وجه نقد باشد و در این زمینه، بانک‌هایی که بخشی از وام یا سپرده را بلوکه می‌کنند به هیئت انتظامی معرفی می‌شوند.

همچنین، مسئولان بانکی معتقدند که برای  پرداخت تسهیلات خرد شرط بررسی میانگین   یا معدل مانده حساب نداریم و بانک‌ها باید به کسانی که در شعبه مربوطه حساب دارند، متناسب با اعتبارسنجی وام بدهند اما بررسی‌ها از شعب ابنک‌ها نشان می‌دهد که نه تنها بانک ایران زمین، بانک‌هایی چون ملی، کشاورزی، سپه و ... نیز براساس میانگین حساب وام می‌دهند.

سقف وام 30 میلیون تومان اعلام شده که برای هیئت مدیره مجموعه‌های متقاضی است. براساس این طرح امکان اعطای تسهیلات تا سقف 10 میلیون تومان برای پرسنل شرکت و 20 میلیون تومان برای مدیران وجود دارد. حداکثر سود این وام 18 درصد است و سقف مدت زمان بازپرداخت به 12 ماه می‌رسد. افرادی که خواهان دریافت این تسهیلات هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همکاران می‌توانند به صورت ضربدری ضامن یکدیگر برای دریافت این وام شوند.

با درنظر گرفتن  به سقف وام، میزان سود و مدت زمان بازپرداخت اقساط، مبلغ هر قسط به 2 میلیون و 750 هزار و 400 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 3 میلیون و 4 هزار و 797 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 33 میلیون و 45 هزار تومان خواهد بود.

آغاز به کار بانک مسکن و دستاوردهای آن

بانک مسکن رسما از سال 1318 فعالیت خود را آغاز کرد. پرداخت تسهیلات در برابر رهن اموال غیرمنقول با هدف خرید، احداث، تکمیل، تعمیر و اعطای اعتبار به شرکت‌های ساختمانی از جمله فعالیت‌های بانک مسکن در آغاز راه بود. اکنون این مجموعه در قالب انواع خدمات بانکی و الکترونیکی مجاز در حوزه ساخت و ساز مسکن و دیگر بخش‌ها به مشتریان واجد شرایط خود خدمت رسانی می‌کند.

این مجموعه طی سال‌های فعالیت خود توانسته تندیس‌های شانزدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات، پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات، نشان برتر بانک مسکن در جشنواره شهید رجایی، نشان انجمن حسابرسان ایران و … را به دست آورد.