یارانه نقدی | بیش از 20 میلیون نفر اردیبهشت ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (جمعه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: در ماهی که گذشت، خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری ارائه شد. انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی همه بازنشستگان با افزایش ۸۰ درصد شرح خدمات و ۱۲۰ درصد منابع ریالی هدیه‌ای بود که دولت به این افراد داد. واریز حقوق بازنشستگان کشوری به همراه یک ماه معوق افزایش سایر سطوح از دیگر اقداماتی بود که در وزارت تعاون انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: بناست در جلسه آتی شورای کار نسبت به انتخاب کمیسیون تخصصی برای بررسی شرایط و موازین قانونی اتخاذ تصمیم شود و متعاقباً اطلاعات کافی به استحضار می‌رسد.

مرتضوی در خصوص افرادی که هنوز یارانه دریافت نکرده اند، تصریح کرد: کسانی که یارانه خود را دریافت نکرده اند یا استحقاق دریافت دارند می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. ارزیابی انجام شده و نتیجه آن به متقاضی ابلاغ می‌شود.

وی در ادامه آخرین تصمیمات درباره اجرای کالابرگ الکترونیکی، گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل اینکه پیش بینی‌های لازم انجام نشده بود، سامانه کالابرگ الکترونیکی طراحی نشده بود. بعد از ابلاغ قانون، وزارت تعاون با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و صمت این سامانه را طراحی کرد و این سامانه را در برخی شهرستان‌ها به صورت آزمایشی اجرا کرد و جواب خوبی گرفتند و در سطح استان هرمزگان هم اجرا شد. در اجرای این طرح مردم مختار هستند که یارانه خود را نقدی دریافت کنند یا چند روز قبل واریز یارانه نقدی، موارد پروتئینی را از فروشگاه‌ها دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقلامی که شامل این طرح می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ قلم پیش بینی شده که انتخاب این ۱۱ قلم هم اختیاری است. مثلاً فردی در این ماه می‌خواهد فقط برنج خریداری کند یا روغن خریداری کند و این موضوع کاملاً اختیاری است.

مرتضوی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سن بازنشستگی در تدوین برنامه هفتم کنار گذاشته شده است، بیان کرد: هنوز برنامه هفتم تدوین نشده است و وقتی این برنامه تدوین شد، درباره این موضوع اظهارنظر خواهد شد. دو موضوع در این زمینه وجود دارد، یکی ذی نفعان و دیگری صندوق‌ها هستند. تمام تلاش ما این است که منابع خود را به موقع برای پرداخت حقوق بازنشستگان آماده کرده و در موعد مقرر پرداخت کنیم، ولی این به آن معنا نیست که الزاماً و حتماً باید نسبت به افزایش مدت بازنشستگی اقدام شود. طرح‌های مختلف بررسی می‌شود و آنچه به قانون تبدیل شود ضمانت اجرایی خواهد داشت./مهر

واریز یارانه نقدی ماهیانه 800 هزار تومانی برای این خانوارها

مدیر کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از تخصیص وام چهار درصدی به کارکنان از کارافتاده و بیماران خاص خبر داد.

محمد بنی حسن، ارتقا کمی و کیفی سطح رفاه کارکنان شهرداری تهران را مهم‌ترین اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: لازمه بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت و توانایی کارکنان جز با توجه حداکثری به معیشت و رفاه اجتماعی آنان ممکن نیست؛ چرا که ایجاد دسترسی عادلانه به امکانات موجود برای تمامی افراد ارتقا روحیه امید و حس ارزشمندی را به دنبال داشته و در نهایت بالاترین میزان بهره وری در کار را موجب خواهد شد.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از جمله اقدامات مؤثر در این دوره مدیریت شهری را توجه ویژه به سلامت کارکنان ذکر کرد و گفت: عقد قرارداد با شرکت بیمه ایران در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و مراکز درمانی بیشتر از جمله اقداماتی بود که رضایت حداکثری جامعه هدف را به دنبال داشت.

وی در ادامه، اقدام مهم رفاهی دیگر در این دوره مدیریت شهری را افزایش چهار برابری کمک معیشت معلولین ذکر کرد و گفت: در حالی که سازمان‌های موظف در امر خدمت رسانی به این قشر از پرداخت حقوق قانونی و به حق آنان سر باز می‌زنند، شهرداری تهران نه تنها قانون استخدامی معلولین مبنی بر تخصیص سه درصد ظرفیت‌های استخدامی را رعایت کرده بلکه با توجه به افزایش هزینه‌های درمان و معیشت و در راستای حمایت از معلولین، کمک هزینه نگهداری و درمان را به میزان ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

بنی حسن این مبلغ را با توجه به شدت و درجه معلولیت به میزان ۸۰۰ هزار، یک میلیون و ۱۰۰ و نیز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ذکر کرد و افزود: این مبلغ به صورت ماهانه به حساب کارکنان مشمول واریز می‌شود.

مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانوان سرپرست خانوار، کارکنان از کارافتاده، معلول، بیماران خاص و نیز آن دسته از همکارانی که افراد تحت تکفل آنها معلول و بیمار خاص می‌باشد می‌توانند در اولویت از این تسهیلات برخوردار شوند.

مهلت جدید برای ثبت نام یارانه و زمان تعیین دستمزد کارگران برای سال 1402/ وزیر کار اعلام کرد

مرتضوی وزیر کار از تعیین دستمزد کارگران برای ۱۴۰۲ در جلسه آتی شورای کار خبر داد و همچنین اعلام کرد که کسانی که یارانه خود را دریافت نکرده اند یا استحقاق دریافت دارند می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.