مسمویت‌های سریالی دانش‌آموزان بسیاری را بر آن داشته که پیشنهاد دهند مدارس تا پایان سال غیرحضوری شوند. رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص توضیحاتی داد.

ماجرای سریالی مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و نگرانی‌هایی که از این بابت به وجود آمده است، موجب شد برخی از افراد پیشنهاد مجازی شدن مدارس را مطرح کنند؛ موضوعی که البته در دوره کرونا و بارش برف و آلودگی هوا به وفور انجام شد و در نهایت یک روز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که دیگر مدارس با هر موضوعی غیرحضوری نخواهد شد.

مصطفی بابایی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که «آیا امکان غیرحضوری شدن مدارس تا پایان سال ۱۴۰۱ وجود دارد»، اظهار کرد: فعلا تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:تاکنون جلسات بسیاری در سطوح مختلف برگزار شده است، دستگاه‌های مختلف روی این موضوع اخیر بحث داشتند اما واقعیت این است که نظرات بسیار متفاوت هستند.اکنون می‌بینید که رسانه‌های بیگانه هم از روزهای گذشته روی این موضوع از جنبه‌های روانی اجتماعی متمرکز شده‌اند و جوی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای قطعیت موضوع، دوستان ما با جدیت کامل دارند کار می‌کنند که نتیجه را به ما اعلام کنند و ما هم درخواست کردیم که زودتر به ما اعلام کنند که ما تداوم فعالیت را داشته باشیم.

نوری اظهار داشت:‌از ابتدا هم از رسانه‌ها درخواست داشتم با توجه به اینکه اولیاء نگران هستند و حاصل عمرشان و و ثمره زندگی شان بچه‌ها هستند این جو غیرعادی که ایجاد شده را باید آرام کنیم. بحث آموزش مجازی اکنون مطرح نیست، در جلسه روز گذشته به این تصمیم نرسیدیم. درباره غیبت‌های دانش آموزان از مدارس در روزهای اخیر، همکارانم دانش‌آموزان را مراعات می‌کنند به جهت اینکه اولیاء خیلی نگران بودند. البته نمونه تدریس‌ها را داریم و همکارانم معلمان را راهنمایی می‌کنند و انشاءالله این دانش آموزان هم به آموزش حضوری برگردند.